43 despaña. Et finouse o dito don Theodomiro santo etrreligioso varon et socedeu en sou lugar Ateulfo et foy ordenado obispo ena santa see do apostólo Santiago. Et morto Renamiro socedeu eno rreyno Ordonioseu filio. Et a a fin de Theulfo obispo socedeu eno Santo lugar ontro Atheulfo obispo santo, o qual foy acusado de sodomía de quatro seus criados siruentes da eglesia, et foy lancado ena praga con hnun touro brauo. Federo no por rrazon de tan feo et tan grande pecado porque suas carnes fosen ronpidas et en tan grande pra<;a postas a a vergonca et a a mor te por aquel touro brauo. Mays como a misericordia de Deus non desanpara a os que en ella confian, et por que o santo obispo era sen culpa, libroo Deus como adiante dirá. Veendo asy o Sto. Obispo condenpnado por sentenjja tan cruel et con tan falso testemoyo leuantouse muy de mañaa aquel dia que o asy avian de lanzar a o touro. et confiando da piedade de Deus ¡jelebrou missa con vistimenta de pontifical, et acabada a missa asy o tomaron como estaua vistido ena vistimenta et muy cruelmente o leñaron a o touro brauo, ¡Miragre de Deus! a como quer que a aquelas oras poseron os caes a o touro e comezarono de garrotar por lo ensañar porque viese a o Sto. Obispo, et a como que oasy agarotaron etlleposeron os caes et lie asobiaban por lo ensañar, nunca o touro brauo curou de lie fazer mal a o santo obispo, antes se foy á sentar de gionllos ante el manso como se fosecordeyro Et entonces o santo obispo o tomoupor los cornos, os quas lie logoficaron enas maos et o touro se foy en paz. Et quando el rrey et todos los que ende estauan virón atan grande miragre foron moyto espantados, et os seus falsos criados que lie leuantaron o falso testemoyo foron justiejados et o santo Obíspon leyyou a denidade et maldiso el et íoyse para as Esturias et finouse ena era de nouecentos et quatro. Et en memoria de tanto miragre o manto con que el disera á missa et leuaba vistido aquel dia que o deytaron a o touro foy clespoys de tanta virtude que se alguun obispo o vestise para gelebrar con el et estenese en alguun pecado nonllo podían despoys ñacar por ninhua maneyra. O qual teñeron ena dita eglesia por rrelíquas gran tenpo et ninguun obispo non era ousado de o vestir fasta que por los mouros se perdeu a térra. Et despoys Sisnando obispo sen sobrino et socessor trouso o corpo do dito santo Atheulfo de Asturias et con grande onrra o sepultou en Conpostella. Et por lo pecado que contra él fezeron vieron cen nabes armadas de Normanos a Galiza et guerrearon por tres anos et destroyron a térra por aquel pecado que fezeron contra o santo obispo Atheulfo, en tal